skip to Main Content

Officiële opening Servicepunt Werk Duin- en Bollenstreek

Servicepunt Werk Duin- en Bollenstreek is officieel geopend! Met één druk op de knop onthulden onder andere onze social return medewerker Ali Ibrahim en HR manager Ingrid Doeswijk een film over de succesvolle match. Zij werden hierin bijgestaan door wethouder Arno van Kempen van Teylingen, wethouder Bert Gotink van Noordwijkerhout en coördinator Selma Janson van het Servicepunt Werk. De wethouders spraken namens alle samenwerkende gemeenten, te weten Hillegom, Katwijk, Lisse, Noordwijk, Noordwijkerhout en Teylingen.

Servicepunt Werk Duin- en Bollenstreek wil mensen met een uitkering aan het werk helpen. En tegelijkertijd ervoor zorgen dat werkgevers in de regio kunnen rekenen op goede en gemotiveerde nieuwe medewerkers. De medewerkers zijn dan ook dagelijks bezig met het maken van een goede match tussen kandidaat en werkgever.

Zoeken en behouden van een baan

In de praktijk biedt het team intensieve begeleiding bij het zoeken en vervolgens behouden van een baan. Door goede ondersteuning lukt het veel van de kandidaten om uiteindelijk door te stromen naar een betaalde baan. Daarmee versterken zij niet alleen hun financiële situatie, maar vaak ook hun gevoel van eigenwaarde. Het hebben van een baan betekent voor hen dat zij weer volwaardig meedraaien in de maatschappij. Aan de andere kant helpt Servicepunt Werk de werkgevers, door actief naar kandidaten te zoeken, hen te ondersteunen met regelzaken en hen te wijzen op eventuele beschikbare subsidies. Zo kunnen bedrijven daadwerkelijk invulling geven aan hun wens om sociaal te ondernemen.

Profiteren van talent

“Niet voor iedereen is het gemakkelijk om werk te vinden dat past bij zijn of haar talenten. Terwijl die talenten erom schreeuwen om aangeboord te worden. Want de samenleving kan enorm veel voordeel hebben van dat talent”, zegt wethouder Bert Gotink in zijn toespraak. “Daarom bundelen we met Servicepunt Werk de krachten van zes gemeenten met hun sociale diensten, de MareGroep N.V. en het voormalig Werkgeversservicepunt. Hiermee willen we zoveel mogelijk mensen naar werk begeleiden, ook mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt.”

Zelfstandigheid en gevoel van eigenwaarde

De medewerkers van Servicepunt Werk Duin- en Bollenstreek doen er alles aan om werkgevers aan goede mensen te helpen. Ook bij AW Groep zijn de afgelopen jaren enthousiaste nieuwe medewerkers aan de slag gegaan, onder andere Ali Ibrahim. Samen met Ingrid Doeswijk en nog een andere medewerker met werkgever, heeft hij de film met hun persoonlijke verhalen gestart. Ingrid: “Tijdens de opening stond Ali helemaal in de belangstelling en voelde hij zich net de burgemeester!” De medewerkers zijn zichtbaar trots op hun nieuwe baan en de bijbehorende financiële zelfstandigheid. De werkgevers zijn op hun beurt trots op hun nieuwe, gemotiveerde krachten en het feit dat zij echt iets hebben kunnen betekenen voor een inwoner uit de eigen regio.

Groeiend succes

“Natuurlijk willen we nog veel meer mensen op weg helpen”, besluit Van Kempen. “Eigenlijk is het nooit genoeg, maar ik ben trots op het Servicepunt Werk zoals het er nu staat. En ik heb er alle vertrouwen in dat we met volle snelheid dit tot een blijvend groeiend succes kunnen maken.”